Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hoe verrassend: damesvoetbal!

  • linda

    hallo voetballende meiden!

    Ik doe een klein onderzoekje voor school over damesvoetbal (ik zit op de nhtv voor vrijetijdsmanagement).Ik moet me in deze groep verdiepen en eventuele problemen proberen op te lossen. Dus ik dacht ik gooi een stelling op het prikbord en hoop op reacties.

    Ik ben benieuwd wat jullie over deze stelling denken:

    damesvoetbal kampt met verschillende problemen(ze worden niet erkend, trainers zijn moeilijk te vinden en dergelijke)

    alvast bedankt

    Linda

  • jodyi

    hoi Linda,

    ik denk dat dit alleen maar klopt. Bij veel clubs hangen de dames er maar bij. Een clubje in een clubje… Niet alleen trainers zijn moeilijk ook scheidsrechters vormen vaak een probleem, vooral in de lagere klasses.

    groetjes Jodyi

  • Nicole

    hey

    Dames en meisjes die voetballen moeten zich altijd maar bewijzen en dat is best vervelend maar dat onze trainingen te zwaar zijn vind ik niet het geval…..

    Dames en meisjes voetbal wordt ook steeds populairder in Nederland en daar ben ik best blij mee

    groetjes nicole( voetbalt bij victoria boys in apeldoorn)

  • fan

    Over het algemeen klopt het beeld helaas, gelukkig bestaan er ook positieve uitzonderingen, zoals bij Omlandia. Daar kunnen veel verenigingen wat leren, vnl over de integratie van vrouwen en meiden! Succes met je onderzoek en hopelijk heeft het verbeteringen als resultaat.

  • els

    Juist, vrouwenvoetbal is inderdaad een vergeten afdeling.

    Maar.. dit ligt natuurlijk ook aan de club waarbij je speelt

    ik speel zelf ook, bij een leuke club, maar wel bij een club waar de heren belangrijker zijn dan de dames. Dit is niet altijd zo… een vriendin van mij, voetbalt weer bij een club waar de dames, het belangrijkste zijn. Er kijken meer mensen bij de dames als bij de heren.

    Ik geloof ook dat het aan de prestaties ligt. Het desbetreffende team, kreeg namelijk promotie en speelde in een hoge klasse. Bij onze club is dat niet zo, wij zaten net op de randje van de degradatie wat we uiteindelijk wisten te voorkomen.

    Vrouwen worden niet als volwaardige voetballers gezien. Ik heb me er bij neergelegd, maar ik kan begrijpen dat je als dame hier erg boos over kan worden. Wanneer je dezelfde kwaliteiten hebt als een mannelijke spelen kan dit ergernis opwekken.

    Voor de mensen die dit lezen: Kom eens vaker bij de dames kijken, ze kunnen meer dan je denkt!!

  • Loulou

    Er is een verschil tussen veld en zaalvoetbal. Mijn mening is dat bij zaalvoetbal vrouwen al meer geaccepteerd zijn. Bij de zaalvoetbalclub waar ik speel zijn de vrouwen “belangrijker” dan de mannen daar de vrouwen op het hoogste niveau acteren en de mannen niet.Er zitten ook voornamelijk vrouwen in het bestuur.

    Tot voor kort heb ik ook op veldvoetbal gezeten maar mijn team is opgeheven vanwege strubbelingen met het bestuur van de club…..vrouwen werden daar niet geaccepteerd en als volwaardig gezien ondanks dat we best op hoog niveau voetbalden. Na 12 jaar daar met pijn in mijn hart weggegaan maar soms houdt het op vooral als je er geen plezier meer in hebt.

  • Ilona

    Haai..

    Ik vind dat het damesvoetbal al de goede richting op gaat. wij bij onze vereniging hebbe al 3 teams 3 coaches een keeperstrainer …vlaggers..zelfs onze eige fhysio..dus t kan ook anders tis nie alleen maar slecht..

    Greets…Ilona (brabantia)

  • Karen Segers

    Heey,

    Wat ik vooral merk wat niet goed geregeld is zijn de scheidsrechters. Ik zit nu in Were Di A1 en we spelen eerste klasse. Toch worden we elke wedstrijd nog gefloten door clubs scheidsrechters terwijl we toch in de hoogste klasse spelen. Als meisjes bijvoorbeeld bij hockey in die klasse spelen krijgen ze al wel bondsscheidsrechters. Laatst speelden we zelfs op een veld dat nog niet eens de officiele afmetingen had. Dat kan dus echt niet vind ik, en op onze club spelen wij het hoogste van alle elftallen maar toch zijn de mannen belangrijker. Ik vind ook zeker dat vrouwenvoetbal nog een lange weg te gaan heeft voordat de sport echt gelijkwaardig wordt bevonden. Wel moet ik toegeven dat het niveau bij de meiden lager ligt dan dat van de jongens. Maar dat kan ook met de ontwikkeling van de sport te maken hebben en het gebrek aan aandacht voor damesvoetbal of eigenlijk meisjes voetbal

    Groetjes Karen

  • eric stoker

    hallo nicol hier bericht eric ik vind het juist leuk dat meer besteed wordt aan

    dames voetbal hoemeer er dames er aan meedoen hoe beter het wordt

    en ik hoop dat er dames ploegen ooit tegen mannen gaan voetballen en hopelyk

    dan gaan winnen ook dat vind ik erg interessandt als dat gebeurt .

    met vriendelyken groeten van eric.Nicole schreef:

    >

    > hey

    >

    > Dames en meisjes die voetballen moeten zich altijd maar

    > bewijzen en dat is best vervelend maar dat onze trainingen te

    > zwaar zijn vind ik niet het geval…..

    > Dames en meisjes voetbal wordt ook steeds populairder in

    > Nederland en daar ben ik best blij mee

    >

    > groetjes nicole( voetbalt bij victoria boys in apeldoorn)